JiPS uudisti Satateräs logon
Yrityksen visuaalisen identiteetin elementit säilyvät elinvoimaisina noin 5-8 vuotta, minkä jälkeen niitä on hyvä päivittää vastaamaan aikaa, Ihmisten tapaa ja kykyä lukea viestejä. Satateräs oli nyt siinä vaiheessa. Haasteita visuaaliseen uudistamiseen tuli niin kansainvälisiltä kuin kotimaisilta markkinoilta.
Yrityksen visuaalinen identiteetti muodostuu logosta, typografiasta, värimaailmasta, kuvituksesta ja graafisista elementteistä. Kun visuaalinen identiteetti on tehty, on helppo siirtyä muihin markkinointimateriaaleihin kuten verkkosivuihin ja somekanaviin. JiPS kuunteli asiakkaan toiveita ja toteutti nämä uudistukset alkaen logon freesauksesta. Ajankohta valikoitui lähelle Satateräksen päämiehen SWF Krantechnikin brändin faceliftin kanssa. SWF:n kumppanuuden turvin Satateräs pystyy tarjoamaan asiakkailleen suuren yrityksen etuja ja teknistä etumatkaa. Siksi yritys halusi myös korostaa vahvaa yhteistyötä tehden oman visuaalisen uudistuksensa saman suuntaisesti. Uutta ajatusmaailmaa edusti myös rohkea päätös jättää nimestä huolimatta logosta pois ääkköset, mikä on jo totuttua verkkomainonnassa.
Parasta palautetta oli SWF Krantechnikin Simona Macikowskin viesti:
”It is highly appreciated that you would like to use our new logo on your new business cards. Please go ahead! And I really like your new logo, also the variants of it on your media site. Our two fonts are going perfectly together!”
Visuaalinen ilme on osa yrityksen kokonaisidentiteettiä ja tavoitteena on muodostaa yritykselle hyvä imago ja maine sidosryhmien keskuudessa. Niiden myötä rakennamme strategisesti tärkeän brändin, jolla on markkinoinnin ja myynnin lisäksi vaikutus myös kiinnostavuuteen yhteistyökumppanina ja työnantajana.